Prisijunk! Nepraleisi geriausių įrašų

Madinga Mada - Hipsterizmas Arba kitaip: Aš esu Tu. Individualumui galas?

Birželio 10 diena     Agnė Skripkinaitė

Norėčiau pradėti cituojant 2009 metų liepos mėnesio leidinį Time. Tiesiog nemanau, kad įmanoma dar tobuliau ir įtikimiau apibūdinti XXI amžiaus jaunimą, tiksliau - Hipsterius. "Hipsters are the friends who sneer when you cop to liking Coldplay. They're the people who wear t-shirts silk-screened with quotes from movies you've never heard of and the only ones in America who still think Pabst Blue Ribbon is a good beer. They sport cowboy hats and berets and think Kanye West stole their sunglasses. Everything about them is exactingly constructed to give off the vibe that they just don't care." (liet. Hipsteriai - tai tavo draugai, kurie šaiposi kai tu klausai Coldplay. Jie žmonės, kurie dėvi marškinėlius su užrašais cituojančius filmus, apie kuriuos tu niekada nesi girdėjęs. Hipsteriai - tai tie, kurie mano jog Pabst Blue Ribbon alus yra vis dar kiečiausias Amerikoj. Jie dėvi kaubojiškas skrybėles ir beretes bei tvirtina, jog Kanye West pavogė iš jų saulės akinius. Viskas, kas susiję su jais tiesiog rėkia 'Mums viskas vienodai'. ) Kažkur girdėta?

Pasak vieno šaltinio, sąvoka hipsteris kilo iš slengo, apibūdinančio žmones bėgančius nuo "meinstrymo" (angl. mainstream), klausančius alternatyviosios muzikos, besidominčius nepriklausomu kinu ir skaitančius tokius žurnalus kaip Vice. Aš hipsterius apibūdinčiau taip: tai žmonės kažkur tarp aštuoniolikos bei trisdešimt penkerių metų, ieškantys mados idėjų tuose pačiuose mados bloguose, vaikštantys į tas pačias drabužių parduotuves, besilankantys tuose pačiuose, dabar labai madinguose, nuskurusių įvaizdį primenančiuose undergroundiniuose bei bohemiškuose baruose, valgančius ekologišką maistą bei griaužiančius morkas viduryje gatvės ar paskaitose (ne dėl skonio ar vitaminų gausos, bet dėl įvaizdžio), ant kaklo pasikabinusius profesionalius foto aparatus (vietoje aksesuarų) ar važinėjančius miesto dviračiais. Tikiu, galbūt tai skamba labai smagiai ir šiuolaikiškai, tačiau tik tada jei visa ta daroma iš tikros aistros, pašaukimo ar pomėgių, bet ne dėl etiketės ar buvimo "kietu". Beje, dar pamiršau vieną labai svarbų "įprotį", kurį beveik privaloma išsiugdyti norint tapti hipsteriu ar kitaip vadinamu naujuoju hipiu. Geriausia būtų, kad taptum vegetaras, dar geriau - veganas. Trumpai tariant, tai žmonės, kurie įsivaizduoja esant kietesni už Andrių Mamontovą, Baracką Obama ir pačią Ameriką.

Mano manymu, dabartinis pasaulis tai visiškas chaosas, mirtininkė apokalipsė ar negailestinga mėsmalė, malanti viską į vieną masę. Vyrai rengiasi moteriškais drabužiais, moterys vyriškais (nešneku apie rimtus atvejus), didžėjai jazz muziką miksuoja su roko trenksmu ar rapo "bytu", kol galų gale visa muzika tampa vienoda, o greitu metu išvis nebeliks skirtingų muzikinių stilių, o tiesiog bus duodamas pavadinimas, susidedantis iš kokių septynių žodžių kaip pavyzdžiui: guitar rhytmical alternative funk metal pop remixMcDonaldai jau senai užkariavo Japoniją, o amerikietės - sushius, net šunų miniatiūriniai drabužiai parduodami už nešuniškus pinigus. Aukštakulnių batų sąvoka tuoj nesiskirs nuo sportbačių, juk pastarieji šį sezoną madingiausi su aukšta pakulne. Nebeliko individualumo, įvairialypių stilių bei subkultūrų, liko tik viena: vienodas hipsteriškumas - mišinys visko, kas šiuo metu ant bangos. Aš tikrai žinau, kad neeksperimentuojant bei nemaišant vienų dalykų su kitais neturėtume nieko naujo, tačiau, mielieji žmonės, viskam yra savos ribos. O gal jos jau nebemadingos?

Norėčiau pamerkti akį, pabaksnoti per petį Urban Outfiters bei kai kurių Lietuvos vintažinių parduotuvėlių šeimininkams už puikų verslo planą bei už išmonę, kaip parduoti paprastą eilinį skudurą, įvelkant ji į labai gražią etiketę. Šauniausiai būtų jei jie galėtų man duoti keletą patarimų, nes ir pačios galvoje sukasi tokio boutique idėja, kuri man padėtų užsidirbti pirmąjį šimtą tūkstančių. Juk dauguma Vilniaus ar Kauno vintage parduotuviu net ir nekvepia vintažu, o paprasčiausiais Made in China sintetinių drabužių dažais, tiesa taip nostalgiškai primenančius Kauno Urmo Bazę.  Bet juk koks skirtumas, ne pasipuošti ten einame, o dėl gyvybės ir mirties klausimo: svarbiausia išlikti kietam ir lankytis tose vietose, kur lankosi tavo patys kiečiausi draugai. Nepykite ir nesmerkite manęs, tiesiog noriu, kad susimastytume. Galbūt jau užtenka būti vienas kito klonais? Kur individualumas? O galbūt dabar tai ir vadiname individualumu? Aš esu tu, o Tu esi aš. 

Man dažnai ima šioks toks ironiškas juokas kai išvystu merginą arba vaikiną, apsivilkusius pačiais madingiausiais šio sezono drabužiais, kurie po keleto mėnesių jau bus ne tik nemadingi, bet netgi atstumtini. Juk supraskite, ne viskas, ką siūlo naujausios sezono tendencijos įsitvirtins mažiausiai vieneriems metams. Juk tendencijos, tai dizainerių eksperimentai, bandymai, kurie pasitvirtina tik praėjus kuriam laikui. Na, nebent jums patinka būti dizainerių bandomaisiais triušiais. Būtent tokie jūs ir tampate aklai sekdami naujausius bei karščiausius mados pasiūlymus, beatodairiškai šluodami parduotuvių vitrinose kabančius drabužius bei visiškai nepagalvodami, kuris drabužis ar tendencija tiktų prie jūsų gyvenimo būdo, jūsų charakterio savybių, vertybių, kūno sudėjimo. Tokius žmones vadinu pakabomis, parodomosiomis spektaklio lėlėmis, kabančiomis fojė arba gyvomis, vaikščiojančiomis parduotuvių reklamomis. Šitie žmonės, net patys  nesuvokdami savo "reklaminės funkcijos", padeda hipsteriškoms parduotuvėms pildyti jų ir taip jau nemenką biudžetą. Juk šie žmonės jau nebeturi visiškai jokio išskirtinumo, individualumo ar charizmos. Visa tai pranyko ir pasislėpė po juodais Ray Ban akiniais bei susispaudė po kojas veržiančiais džinsais ir Converse sportiniais bateliais, dar lietuviškai vadinamais "inkariukais". Na, nebent jūs charizmą vadinate per viršų lipantį vyrišką užpakalį iš už po džinsų juosmens? Būtų viskas puiku, jei ne tūkstantis tokių pūpsančių charizmatišku vyriškų užpakalių sutiktų per vieną dieną. Taigi, taip jau išeina, kad arba šiais laikais charizma yra "bandos jausmas" arba tos charizmos ir individualumo jau išvis nebeliko. Neneigiu, gana neseniai ir man buvo gražu visas šis neohipizmas su visais jo "perliukais": aptempti siauri džinsai, Ray Ban akiniai, shopper bags, spalvotos tatuiruotės, puošiančios ištisus kūno plotus, plokščiapadžiai sandalai ar jau minėtieji "inkariukai" bei visas tas vintage šleifas. Tačiau kai žingsniuojant gatvėje apsidairiau aplink ir vieną sekundę pamaniau, kad atsidūriau veidrodžių karalystėje - susimąsčiau: kažkas čia ne taip.

Suprantu, XXI amžius nori nenori negailestingai mus verčia kovoti už savo vietą po saule, savo statusą bei pripažinimą būti svarbia asmenybe. Šis mazochistinis pasaulis mus tiesiog stumia į tą populiariosios ir masinės kultūros sūkurį, "papuošdamas" mus visus must have drabužėliais. Draugai ir draugės, nelėkime, nebėkime - juk nėra kur. Nejau nebeliko kitų, tikrųjų vertybių? Galų gale aš šimtu procentų sutinku, kad drabužiai - tai labai svarbi mūsų išraiškos dalis, kuri mums padeda išryškinti savo identitetą, vertybes, gyvenimo filosofiją. Tačiau dabar, visa ta masiška hipsteriška filosofija... Užsikabinęs ant nosies saulės akinius bei apsitempęs "rodostuojsuplyšiančius" džinsus bei apsivilkęs juodus marškinėlius su hipsteriškos grupės atvaizdu, ką tu, mano mielas drauge ar drauge, nori tuo pasakyti? Ką tu tokiu būdu nori išreikšti? Save? Nemanau, nebent šimtą savo jau vienodais tapusių draugų, iš kurių vienas esi ir tu. Juk aš esu tu, o tu esi aš. O dar 1940-aisiais hipsteriai bėgo nuo masių,  popkultūros bei ieškojo kažko naujo, neatrasto, kitokio. Jautė meilę ne tik vienas kitam, bet ir menui, muzikai bei gyvenimui. Tiesiog mes nesuspėjame su laiku, visi norime išbandyti naujoves it tokiu būdu neatsilikti nuo "gyvenimo". Ei, aš nenoriu būti tavimi, ir prašau, meldžiu, rėkiu: Nebūk manim... aš noriu būti savimi!

Nuotr. flickr, coolhunter



Straipsnio komentarai:

2010 Birželio 10 d.
br
taikliai!
2010 Birželio 10 d.
Jurga
perskaiciau ir pagalvojau - kad tokiu pripildytas visas Vilnius! Sakes...
2010 Birželio 10 d.
egle
geras straipsnis! jusu puslapi atrandu vis is naujo ;) aciu uz gerus pamastymus
2010 Birželio 10 d.
beyatcha
sveikinu straipsnio autore parasius lb gera teksta. be galo patiko
2010 Birželio 10 d.
Ela
Kiekvienas Vilniaus Gedimino prospekto suolelis nusėstas tokių "madinguolių". Įdomu, kada gi jiem nusibos kartoti vieniem kitus?
2010 Birželio 10 d.
Justele
Aciu, drauge! Tu nuostabi!!!! Geriausias tavo straipsnis! Taip ir toliau! Bet inkariuku vistiek nenusimausiu :P
2010 Birželio 10 d.
adele
labai labai labai sutinku su tavim! labai labai geras straipsnis.as jau galvojau, kad taip teisingai galvojanciu zmoniu nebera. super. labai labai.
2010 Birželio 10 d.
as
laaaabai patiko. super straipnis - Agne Skripkinaite my number 1. genialu bet kartu ir paprasta
2010 Birželio 10 d.
ieva
Teisingas straipsnis, trumpas, bet "gilus" ir labai tikslus. Kad iš tikro žinotume, kiek mažai mes rūpime aplinkiniams, nustotume jaudintis, kas ką pagalvos. Geriau susimąstyti, ką vienas pats darai, kaip tu pats puoši šį pasaulį, tyliai, niekam nerėkiant ir nedemonstruojant (drabužiais, blog'ais, žodžiais, marškinėlių užrašais).
2010 Birželio 10 d.
ernesta
Labai taikliai parašyta. būtent tokios mintys kyla stabint žmones Gedimino prospekte ir etc. Viskas vienoda, guvūnų raštai kurie tapo ne detalėmis o tiesiog dominuoja, conversai, rankinės į kurias tilptų mašinos padanga, Ray Ban'ai ( ir visai nesvarbu, tinka jie ar ne, dar geriau jei ryškių spalvų) kylantis klausimai : vuras ar moteris? Taip, ačiū už strapsnį i sutinku 120 %
2010 Birželio 10 d.
Jūsų vardas
*stebint **vyras *** ir
2010 Birželio 10 d.
lol*
Įdomu, bet ką dabar daryti žmonėms? Siūdintis drabužius patiems, nes parduotuvėse vien ''must have''' ar tiesiog madingi skudurėliai? Ei, Agne, pateikei visuomenės problemą (o gal ir ne), bet kodėl nepasiūlei sprendimo būdų?
2010 Birželio 10 d.
Brigita
Štai vat tokia mūsų postmoderini visuomenė - kritika pseudointelektualo veidu masių atžvilgiu tapo norma. Būti individualiu dabar neįmanoma - net ir būdamas asmenybe, būsi tik vienas iš daugelio tokių.
2010 Birželio 10 d.
Brigita
Prie to paties akiračiui praplėst: Hipster: The Dead End of Western Civilization, aut. Douglas Haddow https://www.adbusters.org/magazine/79/hipster.html
2010 Birželio 10 d.
tiesiai sviesiai
taip yra todel kad visuomene ipratusi viska gauti be kurybinio indelio juk daug paprasciau atrodyti taip kaip visi nei paieskoti saviraiskos budu senu bet uzmirstu rankdarbiu kuriu rastais ar elemantais butu galima isiskirti is minios VARTOTOJU buti lengviausia o kuryba reikalauja 99% darbo ir tik 1% talento todel net populiariausi mados namai nebera tokie isradingi jie jau yra pasieke tiek kad uz kuryba dirba vardas - ne isradingumas. del to visi yra vienodi
2010 Birželio 10 d.
Gie
Ačiū už puikų straipsnį
2010 Birželio 10 d.
ladette
Tesingai pasakyta! Vienas uz visus, ir visi uz viena:D tendenciniu rubu pakaba, ne kitaip:D Draugai ir draugės, nelėkime, nebėkime - juk nėra kur. Nejau nebeliko kitų, tikrųjų vertybių? Galų gale aš šimtu procentų sutinku, kad drabužiai - tai labai svarbi mūsų išraiškos dalis, kuri mums padeda išryškinti savo identitetą, vertybes, gyvenimo filosofiją. Tačiau dabar, visa ta masiška hipsteriška filosofija...- mano nuomone, teisingiausi zodziai..
2010 Birželio 10 d.
as
o ar niekas nepagalvojo, kad galbut tie zmones ir nenori issiskirti, gal jiems taip yra gerai, ir jie visai nesijaucia tokie jau vienodi. Pagalvokit, jeigu visi butu individualus, mes nezinotutume, kas yra masine kultura, ir tada kritikuotume individualistus. Zmones, kurie jaucia, kad jiems patinka tarkim pasidaryt kanors savo rankomis, tai ir daro, o visi kiti perka, ir koks kieno reikalas. visada buvo yra ir bus masine kultura, ir tie, kurie yra toliau ar arciau jos. Ir kaip tada vadintumet hipius, juk savo laiku ju buvo tiek daug, ir jie visi buvo panasus savo stiliumi, kaip kad hipsteriai dabar.
2010 Birželio 10 d.
~> tiesiai šviesiai
Dirbant 10 valandų ar daugiau per parą arba sunkų fizinį darbą vargu ar įmanoma rasti laiko, noro ir jėgų rankdarbiams!
2010 Birželio 10 d.
Evelina
Miela Agne, Pasakei viską, ką aš vis galvodavau esant tik man vienai akivaizdu. Taiklus straipsnis! ! ! P.S. Aš dar atsižvelgiant į Lietuvos kontekstą paminėčiau "geriančių-kavą-einant-gatve" reiškinio išplitimą :))
2010 Birželio 11 d.
klaustukas
o kuo Jums, panele, uzkliuvo ekologiskas maistas? Cia tas pats kas butu sakyti- sportuojancius zmones, ar pan. Manau taikliau butu sakyti- Macdonaldininis maistas vietoj ekologisko maisto.
2010 Birželio 11 d.
as
tiesos tikrai yra ir straipsnis is tiesu idomus, taciau nereikia taip pesimistiskai visad ziureti, kad pasaulis degraduoja, praranda individualuma ir pan visokiu madingu dalyku visada buvo ir bus praeis hipsteriai bus kazkas kita big deal, visa tai yra cikliska ir pasikeis, niekas nedegraduos ir nepraras individualizmo tai faktas, o blogai, mada, tai visuomet idomu zmonems ir bus idomu :)
2010 Birželio 11 d.
FOX
GERB. AUTORE TAVO SITAS STRAIPSNIS TURETU BUT SKAITOMAS KIEKVIENA RYTA PER VISAS RADIJO STOTIS, RODOMAS PER VISAS TELEVIZIJAS, KABETU KAI SUKIS VIESOSE MASINIO SUSIBURIMO VIETOSE! PATI BUDAMA 16 METU IS MOCIUTES PLOSCIAUS,KOL JI BUVO BAZNYCIOJE, PER 1VAL. PASISIUVAU KELNES! DELTO ,KAD NEBUCIAU VIENA IS BANDOS! MAN DABAR 40 M. NERA TOKIO RUBO MANO GARDEROBE,KAD NEPRISIDETU MANO RANKA! TAI ISRAISKA! AS TAI NE TU!
2010 Birželio 11 d.
Darius
Straipsnio forma tiksliai tokia iš ko yra šaipomasi pačiame straisnyje. Taigi turinys yra niekinis. Tiesiog nėra straisnio.
2010 Birželio 11 d.
Miglota
Pastebėta gerai, tačiau kaip tada su pankais, gotais, metalistais, etc... Galiausiai net ir atmetus visas subkultūras lieka pilka masė, o joje ir vėl visi vienodi. Iš esmės straipsnis nepasakė nieko, ko akylesnis žmogus pats nebūtų pastebėjęs. Tokia jau realybė, kad išsiskirti įmanoma tik nuogam į gatvę išėjus. Ir tai tik, kol esi toks vienas
2010 Birželio 11 d.
Ragana
STRAIPSNIS IŠKĖLĖ AKTUALIĄ PROBLEMĄ. TAČIAU. ASMENIŠKAI PATI MANAU, KAD MŪSŲ IR TAIP PILKOJE LIETUVOJE GERA MATYTI, KAD ŽMONĖS STENGIASI IŠSISKIRTI BENT APRANGA. JŪS TAIP NEPAGALVOJOTE? JUK VISI PAPRASTAI PASAKIUS, INTELEKTUALŪS, GYVENIMO FILOSOFIJAS GLIAUDENANTYS ŽMONĖS, PASTEBI ŠTAI TOKIUS 'TUSČIUS' HIPSTERIUS, KURIŲ IŠORĖ - GRAŽI IR SPALVOTA. MUST HAVE. KAIP IR TURI BŪTI. O VIDUJ? O VIDUJ - VISIŠKAI NUOGAS, ATNEŠTAS ANT LĖKŠTUTĖS RIEŠUČIUKAS. KURIO NEDENGIA NET TAS KEVALAS. NORIU PASAKYTI, KAD SUTIKĘS PAGAL IŠVAIZDĄ, JUK IŠLYDĖSI PAGAL PROTĄ. TADA IR PASIDARO AIŠKU, KAD ŽMOGUS TIK NORI BŪT MADINGAS (NES DABAR IR YRA MADINGA BŪTI HIPSTERIU). IR DAR. LABAI LENGVA ATSKIRTI ŽMOGŲ PAGAL JO APSIRENGIMĄ - AR JIS TIK NORI TOKS BŪTI, AR TOKS IR YRA. IŠ JO ELGESIO, MANIERŲ. JUK JEI ŽMOGUS, MATYSI, JOG MENIŠKOS SIELOS, TIKRAI NEKILS ABEJONIŲ, KAD JIS KAŽKUO KITU BANDO TAPTI. TODĖL NE VISI HIPSTERIAI YRA ... BLOGAI. :)
2010 Birželio 11 d.
roby
hipsteriai = pop
2010 Birželio 11 d.
inesa
heh, smagu buvo skaityt, labai pritariu. ir kas juokingiausia, kad gi taip lengva uzuosti 'fake'us...o jie vistiek feikina ir feikina:D
2010 Birželio 13 d.
Laura
Ir dar karta isitikinu, kad Lietuva vis del to atsilikus... Kad zmones sau suka galva del drabuziu vienodumo. O kokios gi butu "maikuciu" kainos jei kiekvienas sau individualia uzsisakytumem? Kad visas pasaulis i low Fat ir ekologiska puse eina, lietuviam jau ir tai trukdo... Kad i vazinejima dviraciu mieste daugelyje saliu ziurima kaip i pazanga saugant gamta (netersiant oro stovint rytiniame kamstyje praleidzaint valandas ) Lietuvoje suprantama tai kaip skonio neturejima. Bet juk dviracio nebeisrasi - tam kad kiekvienas individualiai atrodytu... Pagal Maslovo Piramide po to kai zmogus jauciasi sotus ir suagus (cia trumpai pasakius) Jam svarbiausia yra priklausyti kazkokiai grupei. Ir tai galima skirstyti i daugeli socialiniu aspektu, iskaitant ir mada. Todel kad zmogus yra gaujos narys, o ne vienisius. Ir to niekada nebus, kad ant Zemes rutulio vaikscios ~6mlrd. totaliu individualistu.
2010 Birželio 13 d.
Agnė Skripkinaitė
Sveiki, Mielieji, žinojau, kad ši publikacija susilauks stiprios reakcijos tačiau nemaniau, kad tokios. Tikėjausi, tiesą sakant, daug blogos kritikos. Dėkoju visiems už gražius žodžius, man malonu, kad likau įvertinta. lol*, sprendimo būdų? Manau, jog jie akivaizdūs. O gal reikėtų šio straipsnio antros dalies? as, žmogus yra tokia jau būtybė, jog jis beveik visuomet nori išsiskirti iš minios, būti pastebėtu ir įvertintu. Galėčiau pasakyti, jog kartais net per daug. Tačiau teigti, jog žmogus nenori būti individualus, būtų manau nelabai teisinga. Net neabejoju, jog daugelis psichologų sutiktų su manimi. Iš kitos pusės, mokslas ne visada teisus, tad būna ir išimčių. Nors mes visi žmonės , visgi žmogus yra subjektyvus, bet čia jau prasideda filosofijos... Sutik, nelabai apsidžiaugtum, jog draugė nusipirktų vieno dus batelius. Kodėl? Kalbant apie hipius, Tu esi visiškai teisi. Skirtumas tarp hipių ir "hipsterių" (nemaišykite su tikraisiais Hipsteriais, turinčiais tam tikras vertybes, tam tikrą kultūrą ir t.t.) toks, jog hipiai išpažino tik hipiams būdingą gyvenimo filosofiją, o tai kas nuoširdu ir tikra, visuomet eina pirmu numeriu, nepaliekant abejingų. Šiuolaikinis hipsteris, tai tik gražus įpakavimas, kurio viduje nelabai tam atitinkantis turinys. Laura, siūlyčiau dar kartelį paskaityti straipsnį, manau, jog ne taip supratai. Cituoju: "Kad zmones sau suka galva del drabuziu vienodumo." O kaip nesuksi? Juk mada yra tai, kas skiria šiandieną nuo rytojaus. Mada- tai šalies ekonomikos, žmonių požiūrio, vertybių veidrodis. Mados nepaisymas- tai netolerancija laikui bei vertybėms, kurias perduodame iš kartos į kartą. Dėl maikučių :) Tikriausiai mes skirtingai suprantame individualumą. Kiekvienas žmogus yra savaip individualus, ir jai drabužiai būtų renkamiesi pagal "savas" vertybes bei charakterio savybes, tai tik paryškintų tą individualumą. Ir visai nereikia skirtingų maikučių... Tiesiog dabartinė problema yra ta, kad jaunimas beatodairiškai vaiko si madų, net apie tai nesusimastydami. Juk ankščiau, nuvažiavus į Londoną, Kopenhagą, Amsterdamą, Romą-, galų gale Vilnių galėdavai iškart atskirti tos šalies žmones, jų savitumą. Kas atsitiko dabar? Žmonės,, nesvarbu kokiame Europos mieste, jie visur vienodi. Ir kuo toliau, tuo labiau. Ekologija, dviračiai, 'dumpster diving', šiukšlių rūšiavimas ir visi kiti būdai, apsaugoti gamtą yra tiesiog fantastika. Tačiau ne apie tai eina šneka. Tikiuos, jog atsakiau į visus "klaustukus". Su bagarba, Agnė Skripkinaitė
2010 Birželio 13 d.
as
geras straipsnis. reikia mąstyti ir suprasti, kad labai dažnai išorė atspindi vidinį pasaulį visiškas chaosas. chaosas galvoje todėl chaosas ir išorėje....nemalonu matyti jaunus gražius vyrukus moteriškais drabužiais.....taip ir prisimeni Mikaldos pranašystes apie pasaulio pabaigą, kai nebus galima atskirti vyro nuo moters....
2010 Birželio 14 d.
Julija
Straipsnis neblogas, nes sukele daug ivairiu minciu. Taip pat ir paskaicius komentarus atsirado apie ka pamastyti. Nemanau, kad jaunimas baisiai uzsikabines ant mados blogu ir vaikosi madu. Jie tiesiog perka, kas yra parduotuvese ir kas jiems atrodo grazu ir ju manymu tinka, IMHO. Skoni taip pat formuoja ir ziniasklaida (zvaigzdes ir zvaigzdutes TV, zurnalai). Ir jei tarkim mano drauge nusipirko, kazka, kas man grazu, tai gal man irgi stipriai to prireiks, nes na gi grazu :) Taciau gal as ta daikta nesiosiu kitaip nei mano drauge. Be to, reikia tureti omeny, kad jaunimas iesko saves ir daznai suveikia bandos instinktas, noras pritapti. Tegu sau eksperimentuoja. Taip pat kas liecia mados blogus. Manau, kad asmeninio stiliaus blogeriai kaip tik ikvepia zmones atrodyti savitai (nekalbu apie grozio ir stiliaus patarimu blogus), turint vienodus isteklius. Ir ne visada ir ne visiems tai pavyksta, bet nereikia nuvertinti bandymu. Pabandys viena, pabandys kita ir galiausiai atras, kas jiems labiausiai tinka ir patinka. Taip pat noreciau tarti keleta zodziu del paskutiniojo komentaro , del to kad nebus vyro nuo moters imanoma atskirti - vyrai irgi nori puostis, bet ilga laika tai buvo stipriai varzoma butent visuomenes nuomones, todel dabar visuomenei laisvejant, kai kurie galbut ir persistengia. Bet as manau, kad tegu zmones iesko saves, taip kaip jie tai supranta, jei zmones neturi poreikio stipriai reiksti savosios priklausomybes kazkuriai lyciai ar pan., na koks gi musu reikalas pagaliau. Prisipazinsiu, man irgi buna vis dar keista, pamacius zmogu, kuris apsirenges 'kazkaip ne taip', bet as stengiuosi ta pirmini konservatyvios visuomenes iskiepyta refleksa nugaleti ir nesmerkti bei neteisti, nes zmogaus nepazistu ir nezinau, ka jis nori savo apranga pasakyti ar kokia reakcija nori sukelti.
2010 Birželio 15 d.
Esme
Man dabar 15 metu. Visi klaseje pamise del sio stiliaus... Stebuklingu budu niekas nebeina i valgykla pietaut, nes dbr visi tapo "vegetarais". (turiu itarima, kad jie namuose ne tokie ir vegetarai :D ) ... Na tas stilius istiesu yra grazus ir man priimtinas, bet tik tiek zmonem kurie is tiesu yra susije su sio stiliaus kultura, o ne siaip 'madistai'..
2010 Birželio 16 d.
Justina
Bonjour. Drisciau nesutikti su Tamsta autore. Nebeliko Individualizmo? Nejaugi? Kaip tik šiais laikais individualizmas yra pasiekęs aukščiausią apogėjų. Jums kelia juoką vaikinas ar mergina apsirengę madingais drabužiais, o gal geriau Jūs turėtumete pasidžiaugti, ir nesijuokti iš jų, jei jie taip apsirengę - jiem tai patinka. Tegul žaidžią madą, tegul perka, jei jiems tik tai teikia džiaugsmo , nematau čia nieko juokingo. Sakote, jog jei darai iš šiedies, a la važinėjimą miesto dviračiu, užsiiminėjimą ekologiją ir taip toliau, bet netikiu, kad priėjote ir paklausėte taip vadinamų hipsterių ar jie tai daro iš širdies, kad jiems tai patinka, ar tik todėl jo tai madinga, cha, Jūs pati sprendžiate pagal kažką, o tas kažkas įvardinsiu yra masių nuomonė, hipsterių nemėgimas. Kuo Jums hipsteriai nusikalto? Nepatinka kaip jie atrodo, kokį gyvenimo būdą pasirinko...Galbūt jie taip gyvena, nes kiti taip gyvena, o gal ir iš idėjos, bet kaip koks Jums skirtumas. Jei Jiems tai patinka, kodėl kažkas turi smerkti, komentuoti, kritikuoti. Jei nerandate apie ką įdomaus parašyti, patarimas, nerašykite iš viso. Ir tikrai netvirtinkite, kad jei žmogus apsirėdęs madingais, jis nesidomi menu, visa versa. Per daug smerkiate ir kritikuojate madingai apsirengusius žmones. Jie vienodai atrodo? Dar kartą cha, prieikite ir užkalbinkite, manau nusivilsite, Jie bus skirtingi, Jusų tekstas tada pasirodys juokingas. Keista man pasirodė, jog sprendžiate apie žmogų iš aprangos, šiek tiek nusivyliau. Dar kartą pasikartosiu, jei personai patinka taip kaip jis atrodo, kad ir koks jis madingas būtų, ir kad kokie fashionistai suktūsi aplink jį, jei jam tai patinka, nemanau, jog Jums labai tai turėtų rūpėti, žinoma, jei neturite apie ką šnekėtis ir kitų gyvenimai Jums šimtą kartų idomiau , nei savas, tada pardon.
2010 Birželio 17 d.
Nesse
Klaiku tai, kad nemazai mano pazystamu buvo tokio stiliaus visa savo gyvenima. Ir buvo isskirtiniai. Buvo "kieti" O tada.. visos gatves tokiu prisipilde. VISI eme taip rengtis ir elgtis. Ir as esu vegetare. 3 metus. Nesioju rankines, kurias vadinu "bedugnemis" nes ten telpa VISKAS. Ant kaklo fotoaparatas. Nes megstu fotografuoti random akimirkas su draugais. Nesioju "converse" nes patogu. ir ka? Atejo mada, praeis. Kaip ir hipiu. Kaip ir emo.
2010 Birželio 17 d.
Agnė Skripkinaitė
Nesse, negaliu neatrašyti. Sutinku su tavimi 99%. Viskas yra puiki, jei fotoapratas, pakabintas ant kaklo, atlieka fotografavimo funkciją, o ne papuošalo. Aš ir pati fotografuoju :) Vegetarizmas- taip pat puiku, bet tik jei tai daroma iš nuoširdaus noro, o ne vėlgi- dėl mados. Converse- viskas su jais irgi gerai. Kalba eina apie skirtingus kontekstus. Matote, aš jau trečius metus gyvenu Kopenhagoje, čia viskas ateina metais greičiau. Nenoriu nieko nuspėjinėti, bet galbūt po kokio gero pusmečio suprasite apie ką aš. Nors ir Lietuvos gatvėse jau visa tai akivaizdu... Ačiū, kad komentuojate ir diskutuojate. Tai mano pagrindinis siekis :) Su pagarba, Agnė Skripkinaitė
2010 Birželio 18 d.
hm
keista matyti tokį madai prieštaringą straipsnį čia, mados žurnale. nepatiko, tiesą pasakius.
2010 Birželio 19 d.
Igne
Sveiki, norejau trumpai pridurti del 'hipsterizmo' ziurint per mados prizme. Visos tos maikeles, leopardu rastai... As manau, kad tai jau istisa stiliaus industrija, kuria i Lietuva atnese ne noras buti 'kitokiu', 'madingu ', ar tu 'kitokiu' kopijavimas, bet Bershkos, Stradivarijai , New Yorkeriai ir visi kiti. Metai is metu, sezonas is sezono jaunimui diegiama, jog maisyt romantika su roku it t.t. ir pan. yra 'cool', ir tik toks, o ne kitoks, busi madingas. Kalbant apie tuos netikruosius hipsterius juk ir matyti, kad didzioji dauguma ju yra dar tik pradedantys saves ieskojimo keliais ir klystkeliais eiti paaugliukai. As manau, jog hipsterizma protingiau butu megint suvokt kaip tiesiog 'mada', kuri, kaip ir visos kitos iki siol buvusios inovacijos jau seniai issigime ir nebesako to, ka anksciau megino pasakyt. Mano kukliu pamastymu, tai nautralus procesai ir yra beprasmiska juos analizuoti. Jei tik esi individualus ir pakankamai originalus, niekada neverksi, jog kazkas tave ‘kopijuoja’, nes, paprasciausiai, busi uzsiemes jau naujomis inovacijomis.
2010 Rugpjūčio 01 d.
Brigita
Paskaitinėjus komentaru spo straipsniu norėčiau pasakyti pastabą ir patarimą - būtų labai šaunu, jei komentarų skiltyje tekstas nebūtų taip kartopas ir keliamas į kitą eilutę. Nežinau ar tinkamai pasakiau, bet labai sunku skaityti ilgus komentarus, kai vienam sakiniui prireikia keliolikos eilučių. Siūlau pagalvoti apie alternatyvas.
2010 Spalio 29 d.
dovile
Tiesa sakant , kai mano tevai ziurejo Cekuokio laika apie hipsterius, sako jog prisimine mane... Na taip, man daugelis situ bruozu atitinka ir jie isivyste savime.. Zinoma kadangi isivyste savaime daug dalyku neatitinka bet "daugelis" atitinka. Ir as esu panasi i hipsterius tikrai ne metus. Tiesa sakant yra beprasmiska taip reguoti i mada , taciau mados tuo paciu ir nemegstu, tai tarsi zmogu varzo kurti savo isvaizda, o ka kalbeti apie vidu. Be to subkulturos yra blogas dalykas, nuo emo iki hipsteriu - zmogus nori buti madingas taip ir tasosi visa gyvenima be vietos tai vieni zmones tai kiti. Manau betkokiu atveju nors ir prie kokio zmogaus mane ar tave prilygintu, reikia buti savimi ir nekreipti demesio kaip zmones gatvei vadina, ar laiko tave madingu!:)
2011 Balandžio 19 d.
Laura
be galo daug rašybos ir stiliaus klaidų. Tikriausiai niekam to nė nesakyčiau, tačiau kai visas "straipsnis" (???) persmelktas nepykanta, pavydu ir kažkokių "aš nugalėjau, 'apstūmiau jus" prieskonių, tai jau negerai. Sėkmės ieškojimuose. Išdėstyta nuomonė - per subjetyvi.
2012 Vasario 01 d.
BaHPasiabib
wisconsin pharmacy technician program http://sundrugstore.net/index.php?lng=de&cv=eu inexperienced pharmacy technician employment

(nebus viešai rodomas)
FMag.lt neredaguoja komentarų ir už juos neatsako. FMag.lt pasilieka teisę pašalinti tuos komentarus, kurie yra nekultūringi, pasirašyti kito asmens vardu, nesusiję su tema, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams ar kitaip pažeidžia įstatymus.
Madinga Mada - Hipsterizmas    Arba kitaip: Aš esu Tu. Individualumui galas? Nuotr. flickr

    Reklama