Turint verslą, kuriame vyksta logistiniai procesai, sandėlio valdymo sistemos gali padėti pagerinti to verslo kokybę, atlikti tinkamą analizę, suvaldyti daug reiškinių. Logistika dažniausiai apima keletą grandžių, iš kurių labai svarbus yra sandėliavimas. Kokia yra visa logistinės sistemos grandinė?
Tiekėjas
Svarbi logistinė grandis yra tiekėjas, kuris tiekia kažkokį krovinį. Tai gali būti dalinis krovinys, ne itin didelis. Gali būti ir nuolatiniai užsakymai su didžiulėmis numatytomis siuntomis, kroviniais. Tačiau apskritai tiekėjai gali būti įvairūs, jie keičiasi dažnai. Reikalingas ir transportas tam kroviniui pervežti.
Sandėlys
Būtent sandėlys gali tapti centriniu krovinių susikirtimo tašku. Logistikos kaip verslo esmė tokia, kad gali bet kurią grandį paversti centrine. Galbūt centriniu tašku laikysi sandėlį, į kurį atvežamos ir išvežamos vis kitos prekės, kroviniai. O gal tiekėją, ir stebėsi, kaip jam sekasi tiekti savo produkciją skirtingomis kryptimis. Gal rūpės transporto įmonės, kiek joms pavyksta turėti užsakymų, o gal gavėjas, kuris toliau kažką daro su gautomis siuntomis. Taigi, sandėlys tampa pačiu stabilaus susikirtimo tašku, kuriame keičiasi tik kroviniai. Sandėliui gali tekti susidurti ir su dideliais, ir su mažais krovinių srautais. Taip pat visada reikia labai stengtis numatyti tinkamas sandėliavimo sąlygas. Kad visi kroviniai išliktų geros būklės, kokios ir pageidauja gavėjas bei tiekėjas.
Pervežėjas
Pervežimo kompanijų yra įvairių. Tiesą sakant, logistikoje yra svarbus ne tik sausumos transportas, bet ir jūrų, oro. Tai ištisa transporto sistema, kurios tikslas yra saugiai ir laiku pristatyti krovinius. Logistikos tarpininkai dirba su įvairiomis siuntomis ir ieško tinkamų vežėjų. Logistikoje tarpininkų darbas yra kuo greičiau suderinti visas šias grandis, o užsakymas gali būti gaunamas iš visų jo pusių.
Gavėjas
Svarbi ir turbūt paskutinė (arba pirma, kaip vėliau suprasime) logistikos dalis yra gavėjas. Būtent jis turi gauti siuntą. Jis bus tas, kas galės įvertinti, ar siunta gauta tinkamai, ar krovinys pasiekė geros būklės ir laiku. Kita vertus, gavėjas taip pat gali būti ir tiekėju, ir taip susidaro logistinis ratas. Gavėjas galbūt gauna krovinius kaip žaliavas, tuomet kažką pagamina ir toliau pats savo sukurtus gaminius kažkur siunčia, veža. Taigi, tokie reiškiniai yra nenuilstantys ciklai. Kuo labiau ištobulintos yra sandėlių, krovinių valdymo sistemos, tuo sklandžiau gali įvykti visas logistikos ciklas. Šiuolaikinės modernios priemonės leidžia naudotis puikiomis kompiuterizuotomis sistemomis ir optimizuoti visus procesus taip, kad sandėlys būtų naudojamas efektyviai, o kroviniai gabenami greitai, laiku, nešvaistant lėšų, pristatant geros būklės.
Perkant internetu greičiausiai siuntinys praeina visas keturias logistikos grandis. Pirmiausia norimas daiktas būna pas tiekėją iš kurio pirkėjas užsisako tam tikrą jam patinkančią prekę. Tuomet užsisakius prekę ši iš sandėlio keliauja su pervežėju kol pasiekia gavėją. Mūsų užsisakomi siuntiniai dažnai nukanka nemažą kelią kol pasiekia mus, o mes dažnai net nesusimastome apie tai.
Nė vienas procesas neapseina be kito, visi vienodai svarbūs ir turėtų būti visi maksimaliai optimizuoti sklandžiam operatyvumui ir kokybiškiausiam paslaugų teikimui. Tokiu atvėju daug paprasčiau tampa viską suvaldyti ir mažiau blaškymosi.
Viena reikšmingiausių grandžių logistikoje be abejo yra pervežimas. Tai ir sunkus darbas, todėl pervežimui reikia rinktis tik patyrusias įmones.